وزیر خارجه بحرین پس از ۱۳ سال وارد دمشق شد نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند
سرخط خبرها

شناسایی گلوگاه‌های فساد و بازگرداندن اموال به بیت‌المال توسط قوه قضائیه در سال ۱۴۰۲ | عفو برخی زندانیان به‌مناسبت عید نوروز و ماه‌ رمضان

  • کد خبر: ۲۱۶۸۸۸
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
شناسایی گلوگاه‌های فساد و بازگرداندن اموال به بیت‌المال توسط قوه قضائیه در سال ۱۴۰۲ | عفو برخی زندانیان به‌مناسبت عید نوروز و ماه‌ رمضان
نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه امروز سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه با حضور خبرنگاران آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود ستایشی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان فرصتی است که بار دیگر یادی از رنج مداوم امت اسلامی برای مردم ستم دیده و بی‌پناه غزه کنیم که قریب ۶ ماه تحت شدیدترین تجاوزات وحشیانه و ظالمانه رژیم نحس و پلید صهیونیستی قرار دارند.

وی ادامه داد: بیش از ۳۱ هزار نفر از کودکان، مادران، پدران، همسران T برادران و فرزندان رشید خود را از دست دادند و در این دنیای قدرت‌های ستمگر هیچ دادخواهی جز خداوند متعال نداشتند.

سخنگوی قوه قضاییه به تعبیر امام (ره) به غده سرطانی بودن رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این رژیم بر اساس سنت الهی سرنوشتی جز زوال، انحطاط و نابودی ندارد.

ستایشی با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: عدلیه بر اساس قولی که از ابتدای سال ۱۴۰۲ به مردم داده بود، در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی اقدامات قابل ملاحظه‌ای انجام داده است. در بعد اقتصادی، اقدامات قاطعی از سوی قوه قضاییه در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت گرفت و ثمرات بارزی در تادیه حقوق دولت و ملت و بازگرداندن اموال به بیت المال در پی داشته است.

سخنگوی دستگاه قضا یادآور شد: قوه قضاییه از یک سو با نگرش ریشه‌ای به مفاسد اقتصادی و زدودن برخی شائبه‌های تبلیغاتی از این مبارزه به شناسایی گلوگاه‌های فسادخیزی که می‌تواند منجر به بروز فساد شود، اهتمام کرد و هشدار‌هایی به دستگاه‌های مسئول صادر کرد و در پاره‌ای موارد با ورود قاطع جلوی ایجاد مفاسد را سد کرد.

وی افزود: همچنین در این زمینه با شناسایی پرونده‌های کلانی نظیر پرونده واردات چای، اراده خود مبتنی بر جلوگیری از وقوع جرم را به منصه ظهور گذاشت. پرونده‌های مفاسد اقتصادی کلان و بزرگی در این زمینه مورد رسیدگی قرار گرفت. به سرانجام رسیدن پرونده‌هایی همچون موسوم به گروه رستمی صفا، بازگشت اموال بابک زنجانی، زندانی شدن مالک گروه عظام و یا رد دیون قابل توجه از دیگر مفسدین اقتصادی و بازگرداندن اموال به بیت المال به همراه عدم تحمل نسبت به بروز فساد در هر سطح و جایگاه در برون ودرون دستگاه قضایی نشان از عزم قوه قضاییه برای سلامت بخشی بدون خط قرمز به فضای اقتصادی و کسب و کار سالم دارد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در بعد سیاسی نیز از اساس حرکت قوه قضاییه در سال ۱۴۰۲ عدم ورود به منازعات سیاسی بر اساس اراده عالی رفع مشکلات مردم با همکاری و همیاری و هم‌افزایی سایر قوا بوده است. 

وی افزود: دستگاه قضایی علی‌رغم محق بودن در بسیاری از موضوعات، صبورانه تنها خواست و اراده عموم ملت را دنبال کرده است؛ گرچه پیش‌بینی سال گذشته رئیس عدلیه مبنی بر افزایش فشار‌های سیاسی به دستگاه قضایی در سال ۱۴۰۲ به درستی محقق شده است، اما با اعمال صبوری، عدالت‌ورزی، نقدپذیری و برخورد متین و آرام با موضوعات مختلف انرژی که قاعدتاً باید برای حل مشکلات مردم هزینه شود را با درگیری در میدان منازعات سیاسی تلف نکرده است.

در ادامه اظهارات سخنگوی دستگاه قضا در این نشست خبری و پاسخ‌های وی به خبرنگاران به صورت اجمالی از نظر می‌گذرد.

هادی رضوی در زندان است؟

ستایشی درباره آخرین وضعیت از هادی رضوی گفت: براساس تشخیص مقام مسوول، این فرد در حال معالجه هستند و به محض بهبودی به زندان بر می‌گردد.

آخرین وضعیت پرونده مدیران شرکت کروز

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده مدیران شرکت کروز گفت: این پرونده در شعبه ۴ دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی مطرح رسیدگی است. ۸ جلسه کیفرخواست این پرونده که حدود ۶۰ جلد دارد قرائت شده است. اظهارات متهمین و وکلای پرونده مطروحه استماع شده است. از ۱۸ متهم این پرونده ۷ نفر کارمند گمرک بوده و عمده اتهام این افراد مشارکت یا معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و یا دریافت رشوه بوده است. در حال حاضر آخرین دفاع از متهمین اخذ شده است. اگر رای قطعی شد اطلاعات تکمیلی را به استحضار می‌رسانیم.

عفوی تجمیعی به‌مناسبت سال نو و ماه مبارک رمضان

ستایشی گفت: امسال به دلیل تقارن سال نو با ایام ماه مبارک رمضان به صورت تجمیعی عفوی پیش‌بینی شده است. معاونت قضایی قوه قضاییه در حال نهایی کردن فهرست عفو و بخشودگی و کاهش مجازات است.

منبع: میزان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->